Które witaminy są pomocne w zachowaniu dobrej sprawności seksualnej wśród mężczyzn?

Nie od dziś wiadomo, że dieta ma ogromny wpływ na zachowanie sprawności seksualnej zarówno u mężczyzn jak i u kobiet. Odpowiednie nawyki żywieniowe mogą sprawić, że mężczyzna przez długie lata będzie mógł cieszyć się długim wzwodem a także dobrą płodnością. W niniejszym artykule wyjaśniamy, które witaminy mają najbardziej dobroczynny wpływ na męską płodność. Zapraszamy do wnikliwej lektury. 

 

Zaburzenia wzwodu – jak powstają? 

Na powstanie zaburzeń wzwodu wpływ ma cała masa zróżnicowanych czynników – wiek, niezdrowa dieta uboga w warzywa i owoce, brak snu, chroniczny stres, nadużywanie alkoholu, palenie papierosów, siedzący tryb życia a także niewielka aktywność fizyczna. Wszystko to powoduje, że organizm mężczyzny nie ma zapewnionych odpowiednich witamin, których obecność jest niezbędna do tego, aby mężczyzna mógł cieszyć się prawidłową sprawnością seksualną. 

Dbałość o obecność witamin w codziennej diecie powinna dotyczyć wszystkich mężczyzn, bez względu na wiek. Oczywiście wiek oraz ogólny stan zdrowia należy także uwzględniać podczas podejmowania decyzji odnośnie ilości przyjmowanych witamin. Należy też wiedzieć o tym, że zapotrzebowanie na witaminy jest zupełnie inne niż u kobiet, dlatego partnerzy nie powinni przyjmować ich w takich samych dawkach. 

 

Które witaminy należy spożywać, by cieszyć się sprawnością seksualną przez długie lata? Najważniejsze porady i wskazówki

Wielu mężczyzn nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważna jest obecność witamin w codziennej diecie. Sporo mężczyzn całkowicie lekceważy, jakie jest to istotne. Należy jednak wiedzieć o tym, że witaminy pełnią niezwykle ważną rolę w procesie produkcji spermy. Jeżeli codzienna dieta nie zawiera odpowiednich składników odżywczych, w konsekwencji może to doprowadzić do tego, iż mężczyzna całkowicie utraci swoją sprawność seksualną.

Przykładowo: niedobór cynku przyczynia się do znacznego spadku poziomu testosteronu w męskim organizmie oraz prowadzi do zmniejszenia żywotności plemników. Podobny wpływ na męską sprawność seksualną ma niedobór koenzymu Q10, kwasu foliowego oraz witaminy C, witamin z grupy B (B1, B2, B3) oraz witaminy E. Przez wielu specjalistów witamina E jest nazywana witaminą płodności, dlatego jej obecność w codziennej diecie mężczyzny jest niezbędna. 

Witamina E, czyli witamina płodności

Witamina E, czyli witamina płodności, to absolutny priorytet dla wszystkich mężczyzn, którzy chcą znów cieszyć się dobrą płodnością. Wpływa ona na usprawnienie produkcji spermy, czyli procesu spermatogenezy, a jednocześnie zwalcza wole rodniki odpowiedzialne za procesy starzenia się organizmu oraz powstawania wielu groźnych chorób. Obecność w organizmie witaminy E pomaga także w lepszym wchłanianiu innych substancji, takich jak selen, fosfor, nienasycone kwasy tłuszczowe, witamina C, witamina A oraz witaminy z grupy B. Dzienna dawka witaminy E powinna wynosić 10 mg.

W jakich produktach możemy znaleźć witaminę E? Bogactwem witaminy płodności są pestki dyni, nasiona słonecznika, migdały oraz orzechy laskowe. 

 

Witaminy z grupy B – B1, B2 oraz B3

Aby cieszyć się płodnością, nie można też zapomnieć o witaminach z grupy B – przede wszystkim B1 (tiaminie), B2 (ryboflawinie) oraz B3 (niacynie). Witamina B1 powoduje pobudzenie produkcji męskich hormonów płciowych. Gdy w organizmie stężenie męskich hormonów płciowych jest zbyt małe, prowadzi to do bezpłodności oraz zaburzeń w funkcjonowaniu jąder.

Witamina B2 usprawnia proces przekazywania impulsów nerwowych, które są odpowiedzialne za wywoływanie stanu erekcji. Z kolei witamina B3 poprawia funkcjonowanie układu krążenia oraz układu nerwowego. W jakich produktach możemy znaleźć te niezwykle cenne dla każdego mężczyzny witaminy? Witaminę B1 znajdziemy w szparagach, grochu, orzechach, rybach, wątróbce, wieprzowinie oraz fasoli. Witamina B2 znajduje się w migdałach, brokułach, bananach, produktach pełnoziarnistych oraz chudych serach, zaś witaminę B3 znajdziemy w rybach, chudym mięsie, nabiale, produktach pełnoziarnistych oraz w orzechach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *